Het regenachtige Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Rozan Veen - WaarBenJij.nu Het regenachtige Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van Rozan Veen - WaarBenJij.nu

Het regenachtige Cusco

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rozan

27 Januari 2010 | Peru, Cusco

Ik ben veilig en wel aangekomen in Cusco! Maar zeker niet zonder problemen. Zondagochtend zou ik om 9 uur s´ochtends naar Cusco vliegen. Het bleek echter noodweer te zijn in Cusco, dus wachten wachten wachten. Onze vlucht werd uiteindelijk gecancelled en na de hele dag op het vliegveld te hebben gezeten, werden we naar een hotel gebracht. 4 uurtjes geslapen en om half 5 s´ochtends weer op het vliegveld. Om half 12 stegen we eindelijk op! Het was veel stress, maar gelukkig was ik samen met Masha. Zij volgt hier ook Spaanse lessen en gaat daarna ook vrijwilligerswerk doen. Hier aangekomen zagen we wat voor een schade de regen heeft aangebracht: veel huizen zijn ingestort, door modderstromen zijn sommige wegen onbegaanbaar, er zijn doden gevallen zo´n 2000 mensen zitten vast in Macchu Picchu en worden geavacueerd met helicopters. Het is heftig dit alles te zien en te horen dat de toeristen als eerste worden geavacueerd in plaats van ouderen en kinderen.. Het weer is nu iets beter. Het regent alleen s´nachts maar de voorspellingen voor de aankomende dagen zijn slecht: regen regen regen..

Mijn gastgezin is aardig. Moeder Teresa woont samen met haar dochter Yhosba, haar twee kleinkinderen Daniel en Alejandra en huishoudster Yanet ongeveer 15 minuten lopen van het centrum vandaan. Ze zorgen goed voor me en zijn enthousiast. Ikzelf begin steeds meer te wennen. Gisteren heb ik mijn eerste Spaanse les gehad, de leraren zijn hardstikke leuk! Maar het is nog erg zwaar.. Door alle vluchtvertragingen ben ik nog erg moe. Ik mis iedereen en door de hoogte heb ik veel maagklachten.

Verder ben ik hardtsikke blij en ook een beetje trots dat ik in totaal 1010 euro heb ingezameld!! Voor diegene die ik niet heb kunnen bedanken: Hardstikke bedankt! Mijn eerste uitgave heb ik in Nederland gedaan: Ik moest een tas hebben voor de 20 rackets die ik heb ingezameld en de tennisballen, kosten:29.50. Papa en mama nemen de rackets over 3 weken mee naar Cusco zodat ik minder geld kwijt ben aan het overgewicht. Ook vind ik het superleuk om alle berichtjes te lezen die worden geplaatst op deze site!

Over een paar dagen meer, en dan ook foto´s!

  • 27 Januari 2010 - 15:45

    Chris:

    Rozan!
    Wat leuk om te horen allemaal!
    Heb je het naar je zin?
    In nederland regent het weer!
    Wat zijn je plannen na het gastgezin?

    kus

  • 27 Januari 2010 - 16:08

    Saida:

    Wat je ziet stelt alles wel even in perspectief..
    Het is het begin van je avontuur! Go make us proudd!

  • 27 Januari 2010 - 16:44

    Hans Abbink:

    lieve rozan...wel wel je valt wel met je neus in de boter/modder...maar je staat er heel positief in...vergeet niet genoeg te slapen...we denken aan je...liefs ida en hans

  • 27 Januari 2010 - 17:59

    Paulien:

    Hee Roosje,

    Wat een avontuur al! Ik heb de overstromingen in Peru gezien op de tv en dat zag er behoorlijk heftig uit. Jezelf niet in gevaarlijke situaties brengen he! Volgens mij ga je het ongelofelijk naar je zin hebben daar. Geniet ervan. Super vet dat je straks ook zo goed Spaans spreekt. Ben benieuwd naar het volgende verhaal.

    Veel liefs van ons allemaal,

    Paulien

  • 27 Januari 2010 - 19:38

    Mapa:

    lieverd, genoeg slapen lijkt mij ook belangrijk om van al het bijzondere te kunnen genieten.Leuk om zo een reisverslag te lezen we leven met je mee.Liefs van ons allemaal en veel kussen.

  • 27 Januari 2010 - 20:10

    Tomsie:

    He mop, dit is het begin van !! JOU !! avontuur. maak er het beste van en probeer te genieten van de bijzondere dingen die je gaat meemaken. Goed eten, drinken en slapen om weer op krachten te komen.ik denk aan je.
    Love You XXX

  • 28 Januari 2010 - 07:53

    Stichting Muses:

    Hee Rozan!
    gelukkig dat je toch goed bent aangekomen! ik las het van het noodweer op de Machu Picchu, maar fijn dat je heelhuids bent aangekomen! en wat een super bedrag zeg dat je ingezameld hebt. ben benieuwd naar je verdere verhalen!
    Groetjes Nicole

  • 28 Januari 2010 - 11:00

    Duo:

    penotti wat ben je ver weg!!! heel raar. wel gezond blijven he! even veel slapen en bijtanken en dan kan je er weer vol tegen aan. vaarwel ijskoud nederland (en alle ellende haha), hallo groots avontuur! geniet, geniet, geniet en ook ik denk aan je! Liefs

  • 28 Januari 2010 - 16:11

    Cor En Rose:

    dag rozan hardstikke leuk om je reisverslag te lezen, en zo op de hoogte te blijven wat je daar doet en ervaart. wij kijken uit naar het volgende bericht. hier gaat alles goed. kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rozan

Lieve vrienden en familie, Op deze blog zijn al mijn reisverslagen te lezen van mijn vorige reis naar Peru en van mijn aankomende reis door Zuid-Amerika. Ook zal ik jullie op de hoogte houden van de uitgaven van het ingezamelde geld voor de vrijwilligersprojecten in Cusco, Peru. Ik hoop jullie enthousiast te maken met mijn reisverslagen! Liefs Rozan

Actief sinds 04 Nov. 2009
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 32936

Voorgaande reizen:

05 Maart 2014 - 05 Juni 2014

Van Buenos Aires naar Cuba

23 Januari 2010 - 20 Maart 2010

Al het moois in Peru

Landen bezocht: